2010-12-08

每日一歌... (11月29日 - 12月5日)

星期一(29/11/10):自然卷《自然卷》
星期二(30/11/10):張清芳《你喜歡現在的我嗎?》
星期三(1/12/10):田馥甄《To Hebe》
星期四(2/12/10):Lisa Ono《I Wish You Love》
星期五(3/12/10):魏如萱《問號》
星期六(4/12/10):Jason Mraz《Beautiful Mess》
星期天(5/12/10):王菲《只愛陌生人》

========================

星期一。Monday。29/11/10

頭髮長到肩膀時,
我唱 "QQQQQQQ... QQQQQ....."........

-----
《自然卷》
-自然卷

詞曲:奇哥

單眼皮的人可以割雙眼皮 
兩層三層隨便你
大胖子可以抽抽脂 
一千兩千三千c.c.

塌鼻子可以去隆鼻 
不要變成POOR MICHEY
自然卷的人你要注意 
不管怎樣 要盡最大努力

陶瓷燙還是離子燙 
怎麼燙你都不滿意
喔... 為什麼 你如此堅強

QQQQQQQ QQQQQ
QQQQQQQ 註定跟我一輩子
QQQQQQQ QQQQQ
QQQQQQQ 燙直也是一下子

黑人的自然卷是上帝的禮物 
很卷很蘇很耐看
法國人的自然卷是性感的象徵 
輕輕柔柔好浪漫

美國人的自然卷像狗毛 
一圈一圈 LIKE A DOLL
我的自然卷有點好笑 
短髮像電棒燙 留長變成爆炸頭

Q... Q... Q



========================

星期二。Tuesday。30/11/10

秀慧說:“Girl, 我 Sec 2就開始看你在台上唱歌了...“

“其他的少女還在編織夢想
我已經停不住的走走唱唱
從房間到校園和秀場
我沒有明確的企圖和方向...”

現在... 我只知道我是真的喜歡和聲...
我在音樂裡成長,應該也會繼續流浪...

你,喜歡現在的我嗎?

-----
《你喜歡現在的我嗎?》
-張清芳

詞:張曼娟
曲:黃韻玲

其他的少女還在編織夢想 
我已經停不住的走走唱唱
從鄉間到校園和秀場 
我沒有明確的企圖和方向

只知道我是真的喜歡歌唱 
在音樂裡成長和流浪
我常在心裡想: 
你喜歡我的歌嗎?

因為我的歌聲很嘹亮 
你才走到我的身旁
因為我的歌聲沒有滄桑 
讓你把憂傷都遺忘

我喜歡唱歌時的自己 
發出閃亮的光芒
不理會阻礙在前方 
不在乎冷冷的眼光

我只是不顧一切的唱啊唱
從黑暗裡唱出破曉的太陽

我的心事都想和你分享 
從不刻意的隱藏
聽我的歌你也不必偽裝 
把心停進溫柔的港

我仍等待一首歌 
能夠不斷的傳唱
比我的名字更久更長 
永恆的芬芳

於是我便可以問:
你喜歡我的歌嗎?
你喜歡我的歌嗎?
你喜歡我的歌嗎?
你喜歡現在的我嗎?

你喜歡唱歌的我嗎?



“開雲”說讚。

========================

星期三。Wednesday。1/12/10

來首比較新的... + 久違了的陳珊妮...

“我們應該更堅強的存在
我們應該阻止世界變壞
不只是科學 不只是偶像崇拜...”

-----
《To Hebe》
-Hebe田馥甄

詞曲:陳珊妮

青春期有完結篇
北極熊有沒有未來
地球若要毀滅
請帶走我的優越感

悲傷都是極短篇
回收了眼淚才明白
總會有一首歌
唱清楚你的方向感

生命為你提的字
譜成搖滾樂的詩

我們應該更堅強的存在
我們應該阻止世界變壞
不只是科學 不只是偶像崇拜
愛 真相是愛

冰河期有完結篇
寒武紀從王菲聽來
地球要是可以
請帶走我的安全感

狂歡都是極短篇
回收了酒瓶才明白
總會有一首歌
唱清楚你的方向感

我們應該更堅強的存在
我們應該阻止世界變壞
不只是哲學 不只是自己無害
愛 真相是愛

我告訴我自己 我告訴我自己
我告訴我自己
愛 要謙卑
To Hebe



“褔明”說讚。

========================

星期四。Thursday。2/12/10

bossa 'a' nova... with ono lisa

-----
《I Wish You Love》
- Lisa Ono

Music by: Léo Chauliac
Lyrics by: Albert A. Beach

I wish you bluebirds in the spring
To give your heart a song to sing
And then a kiss, but more than this
I wish you love

And in July a lemonade
To cool you in some leafy glade
I wish you health, and more than wealth
I wish you love

My breaking heart and I agree
That you and I could never be
So with my best, my very best
I set you free

I wish you shelter from the storm
A cozy fire to keep you warm
But most of all when snowflakes fall
I wish you love



“Aloyz”和“開雲”都說讚。

========================

星期五。Friday。3/12/10

聽一把能讓人上癮好久的好聲音 -
魏。如。萱。

-----
《問號》
-魏如萱

詞曲:魏如萱

習慣吃不下故意把食物留給你一些
習慣把腳放在棉被外面讓你碎碎念
習慣嗯嗯嗯好像你就是被我很了解
習慣你出門去哪邊我就要跟去哪邊

習慣生氣等你打電話響又故意不接
習慣聽你特殊的腔調說喂還有再見
習慣在睡覺前把你的名字念過幾遍
習慣黑夜太想念彼此然後一起失眠

問號 你讓我旋轉
問號 你讓我緩慢
問號 你讓我跌倒
問號 你好難 好難

習慣看你牙刷的刷毛很快變不整齊
習慣枕頭上幾根頭髮和口水一點點
習慣我們幾雙襪子被狗咬破或不見
習慣太陽出來了我們還不停在聊天

習慣問朋友你是不是和某個人很黏
習慣一個人走路還假裝你在我右邊
習慣流淚聽你說好久不見然後再見
習慣再也不接沒有顯示號碼的來電

問號 你讓我哀傷
問號 你讓我成長
問號 你沒有答案
問號 我充滿 問號



我和“健明”都說讚。

========================

星期六。Saturday。4/12/10

What a beautiful mess it is.
I mean my room.

(yes, time for 'winter' cleaning)

-----
《Beautiful Mess》
- Jason Mraz

Music & Lyrics by: Jason Mraz

You've got the best of both worlds
You're the kind of girl who can take down a man
And lift him back up again

You are strong but you're needy
Humble but you're greedy
Based on your body language your shouted cursive I've been reading

You're style is quite selective
though your mind is rather reckless
Well I guess it just suggests that this is just what happiness is

Hey, what a beautiful mess this is
It's like picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you write
Kind of turn themselves into knives
And don't mind my nerve you could call it fiction
But I like being submerged in your contradictions dear
'Cause here we are, here we are

Although you were biased I love your advice
Your comebacks they're quick
And probably have to do with your insecurities

There's no shame in being crazy
Depending on how you take these
Words are paraphrasing this relationship we're staging

And it's a beautiful mess, yes it is
It's like, we are picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you say
Kind of turn themselves into blades
And the kind and courteous is a life I've heard
But it's nice to say that we played in the dirt, oh dear
'Cause here we are, here we are
Here we are....

We're still here

And it's a beautiful mess, yes it is
It's like taking a guess when the only answer is yes

And through timeless words and priceless pictures
We'll fly like birds not of this earth
And tides they turn and hearts disfigure

But that's no concern when we're wounded together
And we tore our dresses and stained our shirts
But its nice today, oh the wait was so worth it



“Zhengchang”,“Esther”和“達新”都說讚。

========================

星期天。Sunday。5/12/10

比臉色還單純,比寵物還天真...
我。愛。王。菲。

-----
《只愛陌生人》
-王菲

詞:林夕
曲:張亞東

我愛上一道疤痕 
我愛上一盞燈
我愛傾聽轉動的秒針 
不愛其他傳聞

我愛的比臉色還單純 
比寵物還天真
當我需要的只是一個吻 
就給我一個吻

我只愛陌生人 
我只愛陌生人

我愛上某一個人 
愛某一種體溫
喜歡看某一個眼神 
不愛其他可能



“Dolly Dai”和“Zi Xian”都說讚。

"Liang Wee Yet": wow....!!!
bai nian gu ji leh?
(12月6日 9:55)

========================

1 条评论: